Príbeh spoločnosti BGA
Toto je príbeh o transformácii a expanzii. Fascinujúci príbeh, ktorý začal malým miestnym rodinným podnikom v Gävle, a ktorý je dnes veľkou spoločnosťou s internetovým obchodom a prudkým rastom v celej Európe. Za tie roky sa toho veľa udialo a veľa zmenilo. Čo však zostáva a existuje od začiatku spoločnosti v roku 1993, je schopnosť reagovať. Zvedavo počúvať a rozumieť tomu, čo zákazníci hľadajú, často ešte skôr, ako si to sami uvedomia. Toto všetko v kombinácii s nádychom odvahy, veľkým zameraním na kvalitu a silnú vieru vo vlastnú ponuku bolo jednou z najdôležitejších ingrediencií v recepte spoločnosti na úspech. Toto je príbeh BGA.
Prológ - Malá rodinná firma
Píše sa rok 1993, mesto Gävle. Bengt Andersson zakladá BGA Videoproduktion, miestny podnik so zameraním na výrobu informačných filmov a prevod z kinofilmov na VHS. Koncom 90. rokov prudko vzrástol dopyt po službách transferu a konverzie a tieto služby sa tak stali hlavnou súčasťou podnikania spoločnosti.<
Kapitola 2002-2005 - DVD v móde
V priebehu miléniových rokov sa dopyt po prevode filmov na DVD doslova vyšplhal do neba, čo nám ponúklo obrovské možnosti pre rast nášho vtedy ešte pomerne skromného a lokálneho podnikania. V tomto období sa Björn Andersson začal v spoločnosti angažovať na plný úväzok a investovali sme do nových strojov, ktoré mali zvládnuť kvalitu a rozsah, ktorú sme chceli ponúknuť pri prevode filmov z videokaziet na DVD.
Kapitola 2006-2007 - Veľké mestá priťahujú
V roku 2006 sme uskutočnili nové investície, ktoré nám umožnili nadobudnúť vlastné stroje na prevod kinofilmov. Stroje, ktoré mali splniť naše vysoké nároky na kvalitu a jednoduchosť obsluhy. V roku 2006 sme tiež začali expandovať do Gävle a otvorili sme pobočky v Štokholme (Lidingö) a v Göteborgu. Do našej kancelárie v Gävle sme zároveň prijali aj prvého externého zamestnanca, Kristoffera Sjöléna, ktorý pracuje dodnes a zodpovedná za celú našu výrobnú jednotku pre všetky typy digitalizácií.
Dopyt po službách v oblasti diapozitívov a fotografií rástol a na jeseň roku 2006 sme rozšírili naše podnikanie aj o toto.
V apríli 2007 sme otvorili dvere našej pobočky v Malmö a v októbri toho istého roku sme otvorili druhú pobočku v Štokholme, tentoraz v časti Hammarby Sjöstad.
Kapitola 2008 - S cieľom osloviť celé Švédsko
Naše služby sme chceli ponúknuť väčšiemu počtu ľudí vo Švédsku, preto sme v roku 2008 rozšírili našu domácu doručovaciu službu domov na približne pätnásť miest. Taktiež sme sa presťahovali do nových, moderných priestorov, a to nielen v Gävle, ale aj v Göteborgu.
Kapitola 2009 - Megameter kinofilmov
Jeden z mnohých rokov plných udalostí, kedy sme ďalej rozšírili našu obľúbenú službu doručovania domov. Tentoraz sme ju ponúkli po celom Švédsku a navyše bez dodatočných nákladov. Rozhodli sme sa tiež zatvoriť naše obchody v Lidingö a Hammarby Sjöstad v prospech predajne v Östermalm v Štokholme, kde sme mohli ponúknuť kratšie dodacie lehoty a atraktívnejšie otváracie hodiny. Rok 2009 bol zároveň rokom, kedy sme sa transformovali na akciovú spoločnosť BGA Videoproduktion AB. V priebehu roka sa nám tiež podarilo naskenovať 1 000 000 metrov kinofilmu – čo bol rekord, ktorý sme neskôr prekonali.
Kapitola 2010 - Spoločnosť rastie vo všetkých smeroch
V roku 2010 sme ďalej rozšírili našu činnosť aj o digitálnu reprodukciu. Okrem toho sme otvorili dve úplne nové predajne, jednu v Štokholme a druhú v Norrköpingu. Naša predajňa v Malmö bola presťahovaná do nových priestorov priamo v centre mesta, čo nám umožnilo ponúknuť lepšie otváracie hodiny aj tam. V Gävle sme začali prerastať naše priestory s rozlohou 320 metrov štvorcových, a preto sme sa museli presťahovať do nových priestorov o niekoľko blokov ďalej.
Kapitola 2011-2012 - Modernizujeme sa viac
V roku 2011 sme videli a využili príležitosť kúpiť si dve existujúce fotopredajne v Jönköpingu a Sundbybergu. Predajňa v Gävle, ktorá predtým zdieľala priestory s naším výrobným závodom, sa tiež musela presťahovať do riadnej, vlastnej predajne v centre Gävle. Rok 2011 bol aj rokom, kedy sme začali s modernizáciou našich predajní a predĺžili otváracie hodiny. Táto práca pokračovala a zintenzívnila sa v roku 2012, ktorý bol zároveň rokom, v ktorom sme spustili naše samostatné podnikanie BGA Fotocenter, kde reprodukujeme a zväčšujeme fotografie.
___________
Nové kapitoly v príbehu o BGA
Spoločnosť BGA Videoproduktion zaznamenala úspešný rast, pričom sa po celej krajine začala otvárať pobočka za pobočkou. Opakovane sa ukázalo, že investície prinášajú svoje ovocie. Najväčším míľnikom v príbehu BGA je ale to, čo sa stalo, keď sme chceli a odvážili sa urobiť ešte viac. Paralelne s pôvodným podnikaním sme rozbehli vedľajšiu činnosť so zameraním na fotorámy a fotoalbumy; BGA Fotobutik. A práve pre tieto produkty sme videli príležitosť preskúmať nové trhy, konkrétne na internete.
___________
Kapitola 2013 - Zrodenie e-shopu
Internet sa zdal byť zaujímavým miestom nekonečných možností, dokonca aj pre firmu z malého mestečka Gävle. E-shop bol spustený na prelome rokov a prvá objednávka prišla už na Silvestra 2012. Štýlové a cenovo dostupné rámy stáli v popredí a záujem o tieto produkty sa ukázal byť obrovský. Rámy neobvyklých veľkostí a farieb sa stali prekvapivo populárnymi a my sme rýchlo pochopili, že na trhu sa nachádza medzera, ktorú treba vyplniť.
Kapitola 2014 - E-shop potrebuje väčší priestor
Záujem o naše rámy stále rastie a v priebehu roka sme viac ako zdvojnásobili počet zákazníkov v e-shope. Rok 2014 bol intenzívnym rokom, kedy sme s veľkým nadšením a závratnou rýchlosťou rozšírili náš sortiment. Nie je preto prekvapením, že sme takto rýchlo prerástli svoje existujúce sklady, ktoré sme museli rozšíriť o nové priestory, aby sme mali dostatok miesta.
Kapitola 2015 - E-shop začína objavovať severské krajiny
S dvoma úspešnými rokmi na e-shope za nami, sme sa začali cítiť celkom sebavedome. Nastal čas na to, aby sme sa pozreli aj za hranice krajiny. Rozhodli sme sa, že sa etablujeme aj v Nórsku, čo sa podarilo zrealizovať prvého novembra 2015. Už na jar sme si uvedomili, že náš súčasný sklad je príliš malý (znova!) a opäť sme začali hľadať väčšie priestory. Tentokrát sme však boli o trochu viac skúsenejší a začali sme hľadať miesta, ktoré by zvládli aj potencionálny rast v budúcnosti (keďže sa nám tak dobre darilo!). Ku koncu roka sme konečne našli náš nový domov a presťahovanie bolo naplánované na jar 2016.
Kapitola 2016-2018 - E-shop prechádza fázou vývoja
Presťahovaním sa do nových priestorov sme získali miesto pre rozvoj! V nasledujúcich rokoch sme rozšírili náš sortiment fotorámov a so zvedavosťou sme začali skúmať nové produkty, ktorými by sme rámy doplnili. Štýlové a trendy plagáty sa zdali byť rozumným riešením – a tak sa aj stalo. Túžba objavovať svet sa stávala silnejšou a spustili sme novú sesterskú stránku vo Fínsku. V roku 2017 sme náš sortiment ďalej rozšírili a obohatili o množstvo štýlových zrkadiel všetkých tvarov, farieb a veľkostí. V tom istom roku sme tiež vstúpili na dánsky trh, kde sa ukázalo, že je to trh, na ktorom boli naše produkty naozaj ocenené. Úspech vstupu na štyri obchodné trhy bol skutočne pozoruhodný, no svet mimo severských krajín nás stále lákal.
Kapitola 2019 - E-shop mení názov a štýl
BGA Fotobutik mení názov na BGA.SE, a so zmenou názvu prišiel aj úplne nový šat a grafický dizajn. To však rozhodne nebolo všetko, čo sa počas tohto rušného roka udialo. Náš internetový obchod zaplnilo množstvo zaujímavých nových produktov a skladové priestory bolo potrebné rozšíriť na celých 5000 m2. Rok 2019 bol tiež rokom, kedy sme oslavovali, že náš e-shop prekonal od svojho vzniku hranicu 200 000 zákazníkov.
Kapitola 2020 - E-shop a pandémia
Pandémia vypukla a všetci trávili viac času doma. Mnohí začali žiť tak, ako nikdy predtým a interiérový dizajn začal stáť vysoko na zozname nákupov. Expandovali sme závratnou rýchlosťou a otvorili e-shopy v Holandsku, Belgicku, Nemecku a Rakúsku. Sortiment sa rozrástol a pribudlo množstvo nových trendových produktov. Skladové priestory sa rozšírili a e-shop od svojho začiatku prekonal 400 000 zákazníkov.
Kapitel 2021 - 2022 - E-shop naďalej expanduje
Rýchla expanzia nám dala príležitosť otestovať nový rad produktov, ktorý sa vzďaľoval od produktov, ktoré sme mali v ponuke. Uvedomili sme si však, že nové nie je vždy lepšie. Namiesto toho sa chceme plne sústrediť na to, čo nás najviac baví a kde máme svoje odborné znalosti – myslíme tým rámy! Skladová plocha sa ďalej rozšírila, tentokrát na nie príliš skromných 8000 m2. Expanzia v Európe pokračovala a BGA vstúpila na trh v Anglicku, Írsku, Švajčiarsku a Francúzsku. Bola spustená ďalšia stránka - bgaframes.eu, ktorá umožňuje zákazníkom vo viacerých krajinách Európy využívať výhody našich prvotriednych produktov.
Do epilógu nás čaká ešte dlhá cesta a v príbehu BGA nás čaká veľa vzrušujúcich kapitol. Staňte sa súčasťou histórie a pozrite si našu pôsobivú škálu rámov pre všetky štýly!